piątek, 10 sierpnia 2012

Książka

Annyeong!
Nie żebym narzekała, ale jest 14 a ja jestem zmęczona. Serio, znów się zaczynają dni, kiedy mi się nie chce, tak bardzo, że to się w głowie nie mieści. Obiecałam wam wczoraj post o książce, ale napisałam o grze xD. 
No ale post o książce być musi. Więc tak. 
Jako fanka Altaira i całego Zakonu Asasynów nie mogłam również przeoczyć książek, które powstały na podstawie gry. Tak, to trochę dziwne, że książka powstała na podstawie gry a nie na odwrót, że gra na podstawie książki. 
Ale do rzeczy. "Assassin's Creed - Tajemna Krucjata" - historia mistrza asasynów Altaira opisana przez znakomitego Olivera Bowdena - ten człowiek jest geniuszem jeśli chodzi o opisywanie m.in walk młodego asasyna, co do tego nie mam wątpliwości. 
Jako, że książka jest oparta na podstawie gry, zaczęłam ją czytać z wielkim zapałem. Nie przeszłam całej gry, ale dzięki książce mogłam sobie wyobrazić co dalej działo się  z Altairem, gdy zabił Al Mualima. 
W pewnych momentach martwiłam się o młodego asasyna, wiernie mu kibicowałam podczas każdej walki, ale też czasami czułam się jak on. Altair nie miał już komu ufać. Zdrady jakich doświadczył boleśnie się na nim odbiły, dlatego jego grono przyjaciół praktycznie nie istniało.


Historia Altaira jest opowiedziana przez Nicoolo Polo, ojca znanego Marco Polo. Nicoolo w swoim dzienniku zapisywał historię mistrza Altaira, którą sam mistrz mu opowiedział. 
Na początku powieści poznajemy Altaira gdy ma 25 lat. Na końcu jednak mistrz asasynów jest już sędziwym  staruszkiem w wieku 80 lat. Przez wszystkie lata gromadził wiedzę na temat tajemniczego Jabłka, których mocy nie mógł odgadnąć.
 Swoje zapiski podczas oblężenia powierzył Nicoolo, jednak na mężczyznę napadli grabierzcy, w wyniku czego Nicoolo stracił wszystkie notatki swojego mistrza, tzw. Credo i Kodeks Asasynów. 

Owe notatki znajduje kolejny mistrz asasynów Ezio Auditore w książce "Assassin's Creed - Renesans", którą również przeczytałam :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz